אם עובד או ילדו צריך להיות בבידוד עקב חשש להידבקות בקורונה, הוא זכאי לתשלום על ימי בידוד.

מי זכאי?

עובד שכיר, שיש לו חשש להידבק בקורונה או בגלל חובת הילד להיכנס לבידוד.

צריך לשים לב, כי מי שחזר מחו"ל וחייב להיות בבידוד לא מקבל תשלום עבור ימי בידוד, חוץ ממקרים שנסיעה לחו"ל הייתה מטעם המעביד.

תשלום על בידוד – דמי מחלה

ביום הראשון הבידוד העובד אינו מקבל תשלום, רק אם הוא בוחר לקבל תשלום על חשבון ימי חופשה.

המעביד משלם דמי בידוד מחשבון ימי מחלה של עובד, אך עד ניכוי מקסימלי ל-4 ימי מחלה, גם אם הוא היה בבידוד יותר מ-4 ימים.

דיווח על הבידוד באתר משרד הבריאות

כל עובד שנכנס לבידוד יצטרך לדווח על בידוד למשרד הבריאות. ניתן לעשות זאת באתר משרד הבריאות או בטלפון. אחרי זה על העובד לקבל אישור מחלה ממשרד הבריאות, אין צורך לפנות לרופא משפחה.

בנוסף, יש צורך למלא הצהרת הבידוד, איפה שעובד יציין תקופת הבידוד.

אישור מחלה ביחד עם הצהרה צריך להעביר למעסיק.

עבודה מהבית

כמו כן, אין לשכוח שאם התנאים עבודה מאפשרים לעבוד מהבית, עובד ומעסיק יכול להחליט שעובד ממשיך לעבוד בבידוד, בלי להשתמש בימי מחלה.

יצוין, שאסור לפטר עובד שנמצא בבידוד בזמן העבודה (לא מדובר בתקופת חל"ת).

מעסיק ישלם את דמי בידוד ביחד עם תשלום שכר החודשי.

במצב שמעסיק מסרב מתשלום דמי בידוד, העובד יכול להגיש תלונה על מעסיק או להגיש תביעה לבית דין לעבודה ולקבל פיצויים.

חולה קורונה כנפגע עבודה

עם בזמן הבידוד התברר שעובד חולה קורונה, הוא זכאי לקבל דמי מחלה עבור כל ימי מחלה. אם העובד נדבק בעבודה, הוא יכול להגיש תביעה לדמי פגיעה לבטוח לאומי ומקרה הזה יכול להיחשב כנפגע בעבודה.

נגיף הקורונה הוא תופעה שהופיעה לא מזמן, בגלל זה הרבה עובדים לא יודעים ולא מבינים את זכויותיהם. על מנת לדעת מה בדיוק מגיע לעובד, עליו לפנות לעורך דין בדיני עבודה אשר תמיד מודע לחקיקה אקטואלית ויוכל לעזור ולייעץ.

תשלום על בידוד