עולמנו הקטן מאפשר לכל מי שחפץ בכך לרכוש השכלה מעבר לים. לא מעט תוכניות חילופי סטודנטים המוקצבות בזמן במוסדות הלימוד השונים נפוצים בעולם, כמו גם תארים מלאים ולימודים בישיבות בהם לומדים תורה. כדי להסדיר מבחינה חוקית את מעמדו של סטודנט המבקש ללמוד בישראל אך מתגורר בחו"ל, יש לקבל אשרת שהייה הנקראת ויזת סטודנט. בלעדיה לא יוכל הסטודנט להתחיל את לימודיו במוסד הלימודי הישראלי. מה היא אשרת ויזה וכיצד מגישים את הבקשה?

אשרת סטודנט לשהייה בישראל

ויזה היא אשרת שהייה במדינה מסוימת, המקנה זכויות שהייה באותה המדינה. ישנן ויזות המיועדות לתיירים ומוגבלות בזמן, ישנן סוגי אשרות אחרות המקנות גם זכויות עבודה, תושבות קבע ועוד. כל סוג ויזה, או אשרה, מעניקה זכויות שונות הנעות בין שהיה בלבד לתקופה מוגבלת, ועד לאזרחות מלאה המאפשרת גם להצביע בבחירות לכנסת ועוד. באותו האופן, קיימת ויזת סטודנט בישראל מסוג א/2.

למי מתאימה ויזת סטודנט בישראל?

ויזת סטודנט מתאימה לתלמידי ישיבה, תלמידים בתכניות של הסוכנות היהודית או סטודנטים זרים מרחבי העולם המעוניינים ללמוד במוסד אקדמי מוכר, במסגרת תכניות ייעודיות.

מתי מגישים את הבקשה לקבלת ויזה?

ברגע שסטודנט או תלמיד ישיבה מחליט על לימודיו בישראל, הוא מחויב לדאוג לאשרת שהייה מתאימה בהתאם לזמן שהייתו בארץ ולתקופה בה הוא מתכנן לשהות בה – בטרם יגיע לישראל. יחד עם זאת, אם מדובר באזרח זר השוהה בארץ עם ויזת תייר ומעוניין להמירה בוויזת סטודנט, הוא יכול לעשות זאת במשרד הפנים.

כיצד מגישים את הבקשה?

בקשה לקבלת אשרת סטודנט מותנית בהצגת מסמכים שונים ומילוי טפסים על ידי נציג המוסד הלימודי או הסטודנט, אם הוא שוהה בארץ.

  1. טופס חתום של בקשה לאשרת כניסה

    תעודת לידה מקורית (לעיתים מספיק ההעתק)

  2. צילום דרכון זר של הסטודנט, הנמצא בתוקף לפחות ל – 6 חודשים מעבר לתקופה בה מתכנן הסטודנט לשהות בארץ.

  3. תמונת פספורט עדכנית

  4. במידה ומגיש הבקשה הוא קטין, על הוריו לחתום על מסמך המאשר את המהלך.

  5. אישור מהמוסד הלימודי על הגעת הסטודנט במסגרת הלימודים, חתום על ידי נציג המוסד.

  6. מסמך המפרט כיצד מתכנן הסטודנט לכלכל את עצמו בעת שהייתו בארץ (מלגות, תמיכה מההורים, חסכונות וכו').

קבלת אשרת סטודנט (ויזה) בישראל

האם מותר לעבוד בישראל עם ויזת סטודנט?

בהחלט לא. ויזת סטודנט מסוג א/2 היא לא רישיון עבודה, אלא אשרת שהייה ולימודים בלבד. במידה והסטודנט מעוניין לעבוד בתקופת לימודיו, עליו להצטייד עם ויזת עבודה מתאימה. יחד עם זאת, אם מדובר באזרח המגיע לישראל בתוקף חוקי כמו חוק השבות למטרת לימודים, הוא יכול לעבוד בישראל במשרה המאפשרת את לימודיו – וכאן הדגש חשוב, כיוון שמדובר במשרה שתאפשר לו ללמוד בריכוז המלא.

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית