עורך דין לענייני ירושה עוזר במקרים רבים, כמו עריכת הצוואה, הליכים קבלת צו ירושה, חלוקת העיזבון, ייצג את האינטרסים של היורשים. חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין לענייני ירושה מכל מני סיבות:

  • עורך דין יכול לעזור בעריכת צוואה, להסביר חוקים וכל הפרטים קטנים שאינו משפטן לא מכיר.
  • עורך דין המתמחה בירושה בישראל ייצג לקוחות בבית המשפט בכל נושא שנוי במחלוקת הנוגע לרכוש או לכל עניין אחר.

ירושה על פי דין

אם אין צוואה, חוק הירושה בישראל מגדיר את מעגל האנשים הזכאים ליורשים על פי חוק. בדרגה ראשונה מדובר בבן זוגו וילדיו של הנפטר (שנולד בנישואין, מחוץ לנישואין, כמו גם מאומץ).
הירושה מתחלקת לחלקים שווים בין בן הזוג לילדי הנפטר. בן הזוג מקבל מחצית מהירושה, והילדים מחלקים את השאר באופן שווה. במקרה שלא היה למנוח בן זוג או ילדים, ההורים והאחים והאחיות של המנוח חולקים את רכושו בינם לבין עצמם.

צו ירושה

היורש, בדרך כלל פונה לעורך דין, חותם על הצהרה ומגיש מסמכים לרשם הירושה של המדינה.
על מנת לקבל ירושה יש צורך בצו ירושה. בשביל זה יורשים צריכים להגיש בקשה לקבלת צו, לרשם לענייני ירושה, עם מסמכים הבאים:

  • תעודת פטירה של המוריש
  • תעודות פטירה של אנשים שהיו יורשים אלמלא מתו לפני המוריש
  • ויתור על ירושה (אם קיים)
  • פרטי כל היורשים האחרים (שמות, תעודות זהות, כתובות).

ידוע כי נושא הירושה יכול להוביל לסכסוכים בין בני משפחה וקרובי הנפטר, אם המנוח לא היה מסוגל לפתור נושא זה בצורה ברורה. למרבה הצער, זו למעשה בעיה אצל משפחות רבות עם סכסוכים ארוכי שנים וסכסוכים קשים. הדוגמה הבולטת ביותר היא נדל"ן, דירות או בתים שניתן להעביר לבני המשפחה לאחר מותו של המוריש. עם זאת, ירושה יכולה להיות גם מקרקעין וגם מיטלטלין, קניין רוחני ואחרים.

יש מקרים שבהם יורשים לא מסכימים עם חלוקת ירושה ובמקרה הזה הם יצטרכו לעזרת עורך דין.
כדי למנוע מחלוקות עתידיות, עדיף לערוך צוואה.

עריכת צוואה

יש חוק כללי בנושא ירושה, הקובע את נוהל חלוקת הירושה בין קרובי המשפחה של הנפטר. אבל אם בן אדם מעוניין לחלק את ירושתו באופן אחר, יש צורך במהלך החיים לערוך צוואה, שמאפשרת לשלוט בחלוקת הרכוש כרצונך ולסרב ממלחמות ירושה שיכולים להיות בין קרובי משפחה.

התנגדות לצוואה

אם קרוב משפחה חושב שהצוואה אינה תואמת את רצונו של הנפטר, ישנן דרכים להביא לביטול והפסילה של הצוואה, שעורך דין יכול לעזור.
הגנה על צוואה

אחרת, אם מישהו חושב שהירושה ניתנה לקרוב משפחה או לבן אדם אחר באופן לא הוגן, יש הזדמנות להגן על זכויותיך ולבצע את הצוואה.
הגנת הצוואה כוללת את כל הפעולות הדרושות לאכיפת הרצון ובעיקר למניעת התנגדות אליו.

הדרך המומלצת ביותר ליישב את שאלת הירושה היא צוואה מסודרת, אנו ממליצים להשתמש בשירותיו המקצועיים של עורך דין לענייני ירושה בתהליך עריכת צוואה.

עורך דין דיני ירושה

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית