משמורת ילדים והסדרי ראיה מהווים חלק מרכזי בכל הליך גירושין המתנהל בין בני זוג שלהם ילדים משותפים. במסגרת הליך הגירושין, רשאים ההורים העומדים בפני פירוד וגירושין להגיע להחלטה משותפת בכל הנוגע לענייני המשמורת על ילדיהם וזאת במסגרת הסכם הגירושין אותו הם מקדמים. במקרים בהם בני הזוג אינם מנהלים את הליך הגירושין באמצעות הסכם גירושין משותף הם למעשה מעניקים לבית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני לפסוק עבורם בנוגע לענייני המשמורת על ילדיהם.

מהם הקריטריונים לקביעת החזקת הילדים?

בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני הדן בענייני משמורת ילדים, פוסק את החלטותיו על סמך 2 עקרונות משפטיים מובנים, האחד, עיקרון טובת הילד והשני עיקרון חזקת גיל הרך. עיקרון חזקת גיל הרך קובע כי החזקה על ילדים מגיל לידה עד גיל 6 תהא בידי האם וזאת למעט מקרים בהם הוכח כי האם איננה בעלת מסוגלות הורית המותאמת לעיקרון טובת הילד.

הסדרי ראיה

לאחר קביעת ענייני המשמורת על הילדים, ההורים המתגרשים נדרשים להגיע להסדר ראייה שמטרתו מתן אפשרות להורה אשר אינו המשמורן הבלעדי לשמור על קשר רציף ותקין עם ילדיו. הסדרי הראיה מיושמים אף הם באמצעות הסכם גירושין משותף לבני הזוג ו/או בהתאם לפסיקת בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני. ישנם מספר סוגים שונים של הסדרי ראיה, כאשר הנפוץ שביניהם הינו מכונה: הסדרי ראיה מקובלים ובמסגרתם להורה שאינו המשמורן הבלעדי קיים הסדר שלפיו הוא רשאי להיפגש עם ילדיו אחת או פעמיים לשבוע משעות אחר הצהריים ועד לשעות הערב ולשהות במחיצת ילדיו בכל סוף שבוע שני לסירוגין. יחד עם זאת, הסדרי הראיה ניתנים לשינוי תכוף בהתאם לצרכי ההורים, כאשר כל שינוי בהסדר מחייב את הגשת ההסכם לבית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני לצרכי אישורו.

חשוב לדעת:

הליכי גירושין בהם בני הזוג לא מגיעים להסכם ראיה משותף, בתי המשפט לענייני משפחה ו/או בתי הדין הרבניים הם אלו המוסמכים לדון בנושא הסדרי ראיה ולפסוק את פסיקתם בנושא. בחלק מהמקרים, לצורך קבלת ההחלטה המשפטית בנוגע להסדרי הראיה, בתי המשפט לענייני משפחה ו/או בתי הדין הרבניים מבססים את החלטותיהם על סמך המלצות הניתנות להם באמצעות תסקיר פקידת סעד הנערך על ידי פסיכולוג ילדים או עובדות סוציאליות.

עורך דין לענייני משמורת ילדים והסדרי ראייה

עו"ד לענייני משמורת ילדים והסדרי ראייה הינו עורך דין המתמחה בדיני משפחה וליווי הליכי גירושין. שירותיו המשפטיים של עורך הדין לענייני משמורת ילדים והסדרי ראייה מוצעים להורים המתגרשים גם במסגרת שירותי עריכת הסכמי גירושין משותפים וגם במסגרת ניהול ערכאות משפטיות עבור כל אחד מהצדדים במסגרת תביעת הגירושין. היוועצות מוקדמת עם עורך הדין בכל הנוגע לענייני משמורת והסדרי ראייה, תאפשר גם לכם להיחשף למכלול ההיבטים המשפטיים הנלווים לתחום זה.

ראה גם: עורך דין לענייני משפחה | גישור גירושין

משמורת ילדים והסדרי ראיה

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית