לצערנו חברה שנמצאת לקראת או בתהליך פשיטת רגל היא תופעה מוכרת. המנהלים שמנהלים את החברה וכל בעלי המניות של החברה מפנים את מקומם לכונס נכסים ומפרק נכסים על מנת לנסות למכור את כל שאריות הנכס של החברה למטרת סגירת חובות לכל הנושים בנידון.

חלק מהנושים כוללים כאמור את העובדים. העובדים הם למעשה היו לב החברה שכעת נשארו גלמודים ומופקרים תחת עול החובות הרבים שאליהם נכנסה החברה. אז מה באמת קורה לכל העובדים הללו בתהליך של פשיטת רגל? ממה יתפרנסו עד שימצאו מקום עבודה חדש? ומי אלו אותם גורמים שמסייעים להם בכל הזכויות שלהם?

מה החוק אומר על זכויותיו של העובד במצב של פשיטת רגל?

לפי חוק אין מקובל ובלתי אפשרי להגיש כל תביעה נגד אדם או חברה שפושטת רגל, זו הפריבילגיה היחידה שקיימת לכל מי שפושט רגל. כל הליך נגדם מוקפא עד שיושלמו עניינם באישורו של בית משפט. כל עובד שמוצא עצמו בלי מקור הכנסה בשל מצב זה, יכול להסתייע בעזרה של ביטוח לאומי, ביטוח לאומי היא הזרוע האחראית לסייע לזכויות עובדים בפירוק חברה או בפשיטת רגל.

לפי חוק זה העובד זכאי לקבל תשלום גמלה מהמוסד לביטוח לאומי. תשלום שהוא מעין תחליף למשכורת שהיה מקבל אלמלא החברה הייתה פושטת רגל. סכום הגמלה תכלול: שכר, פיצויי פיטורין ותשלום עבור כל קופת גמל לפי חוק. כשהמטרה היא למזער עבור העובד את הנזק שנגרם לו כתוצאה מפשיטת הרגל של החברה בה הועסק. כמו כן, מומלץ במקרים רבים, ליצור קשר עם  לעורך דין מומחה לדיני עבודה לפשיטת רגל שהוא האדם המוסמך שיכול לתת מענה הולם ולהבטיח הגנה על זכויותיכם.

עורך דין דיני עבודה בהתמחויות נוספות

מלבד ביטוח לאומי או בנוסף אליהם יהיה כדאי לפנות אל עורך דין פשיטת רגל מומחה בדיני עבודה וזאת על מנת לקבל את מלוא הייעוץ והמידע אודות הזכויות שלכם במצב הספציפי אליו נקלעתם. עורך דין בענייני עבודה מתמקצע בכל מה שקשור לעובדים ומעסיקים, הוא יספק מענה לכל אחד בתחום הרחב של זכויות העובדים, הוא מכיר את כל המונחים שקשורים לדיני עבודה, זכויות העובדים, מתמצא במקרים בהם יש התפטרות של עובד, יסייע להשיג את כל הזכויות הסוציאליות שמגיעות לכם, כולל שכר הוגן מביטוח לאומי ועוד. הוא יעניק לכם את כל המידע שאפילו לא הכרתם קודם על כל זכות שקיימת בעניינכם וימזער את המשבר אליו נקלעתם כשהחברה שבה הועסקתם פשטה רגל.

מומלץ לפנות אך ורק לעורך דין דיני עבודה שזו ההתמחות שלו ורק בזה הוא עוסק, אל תסתפקו בעורך דין שחולש על כמה תחומים. גשו רק לעורך דין שמכיר את כל נושא פשיטות הרגל על בוריו ויספק לכם את הסיוע המהימן ביותר.

עורך דין דיני עבודה חותם הסכם

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית