מדינת ישראל היא מדינה המאפשרת הגירת עובדים זרים לתחומה על פי מכסות שנתיות שנקבעות מעת לעת על ידי ממשלת ישראל והמשרדים הרלוונטיים.

רוב רובם של העובדים הזרים מגיעים ממדינות חלשות באופן יחסי, אשר מחפשים לעצמם חיים טובים יותר בדמות הגירה למדינה מתגמלת יותר כמדינת ישראל, המדינות העיקריות הן הפיליפינים, תאילנד, סין, מולדובה, רומניה, אוקראינה ועוד.

קבוצה נוספת המשויכת לקטגוריה זו לעתים היא קבוצת המסתננים / פליטים המגיעים מאפריקה, המדינות העיקריות הן אריתריאה ודרום סודן, אולם ישנם רבים גם מניגריה, גאנה ועוד.

עורך דין עובדים זרים לקבלת אזרחות ישראלית

עורך דין לעובדים זרים

כיצד מקבלים אישור להעסקת עובד זר?

לא כל אדם רשאי להעסיק עובד זר וכמו כן לקבל אשרת עבודה לעובד זר, על מנת שיהיה ניתן להעסיק עובד זר, יש לקבל אישור מיוחד אל משרד הפנים עובדים זרים המאפשר העסקת עובד זר.

אישור לעובד זר ניתן להשיג באמצעות פנייה אל משרד הפנים אשרת עבודה בבקשה מתאימה, המספרת את סיבת הבקשה, ומצורפים לה המסמכים הרלוונטיים המאמתים את האמור בה.

ישנן מספר אשרות עובדים זרים עבור עבודה בישראל, במידה ואדם מבוגר, סבא או סבתא, קשיש, או אדם בעל מוגבלות, שנדרש ואושר לו סיוע סיעודי, מעוניין להעסיק עובד בתחום הסיעוד, מטפל או מטפלת, עליו לפנות למשרד הפנים בכובעה כלשכת האוכלוסין, בבקשה מתאימה, במסגרתה עליו להציג את האישור שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי. אפשרות נוספת היא לפנות לסוכנות מתאימה, אשר אושר לה לעסוק בתחומים אלה, בבקשה לקבלת עובד סיעודי מתאים על פי הנסיבות. העובדים יכולים להגיע משלל ארצות, בין היתר, הודו, נפאל, הפיליפינים ועוד, הכל על פי נסיבות המקרה.

אשרה נוספת, היא אשרת מומחה, המדובר באשרה לעובד ייחודי, אשר נדרש לעבודה בחברה. כאשר מגישים בקשה מעין זו, על המבקש להוכיח כי מדובר בעובד אשר אין לו תחליף בארץ, עובד שמביא עמו מומחיות מיוחדת.

משרד עו"ד עובדים זרים קלדרון – נתיב – קניז'בסקי מתמחה בהגשת בקשות מסוג זה, ובאמתחתו הצלחות רבות בקבלת אישורים להעסקת עובדים זרים.

בעזרת עורך דין עובדים זרים ניתן לבקש אשרות לטובת אישור עבודה לעובד זר בבניין, בחקלאות, העסקת עובדים זרים בסיעוד ועוד.

מהן הסנקציות על העסקת עובד זר שלא כדין?

בשנים האחרונות חלה החמרה הן בחקיקה והן בענישה על אזרחים ישראליים אשר העסיקו עובדים זרים בישראל בניגוד לדין, האמור מתייחס גם להעסקת עובדים זרים בבית המעסיק בעבודות אחזקת הבית השונות.

על העסקה שכזו, עלול המעסיק לשלם עשרות אלפי שקלים בקנסות ואף ברישום פלילי לעתים, על כן, מומלץ בחום להתייעץ עם מומחה בטרם העסקת עובד זר עם אישור עבודה בישראל כאמור.

עורך דין מומחה לעובדים זרים יעניק לכם את הסיוע המשפטי הטוב ביותר על מנת שתוכלו להגיע לשביעות רצון מלאה מההליך המשפטי. עורך דין לעובדים זרים במשרד CNK יעניק לכם את השירות הטוב ביותר!

טלפונים של גורמי ממשל בישראל

שם כתובת טלפון
ארגון העובדים מען העליה 45, תל אביב ‎03-5373271
ההסתדרות ‎1-700-700-331
 ההסתדרות הרפואית בישראל ז'בוטינסקי 35 רמת-גן 03-6100444
 הסתדרות הנוער העובד והלומד קיבוץ גלויות 120, תל-אביב 1121*
 הסתדרות העובדים הלאומית (ה.ע.ל)
 הקליניקה לזכויות עובדים באוניברסיטת תל אביב הקליניקות המשפטיות, הפקולטה למשפטים אוניברסיטת תל-אביב, רמת-אביב, תל-אביב, 69978
 כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי כוח לעובדים, ת.ד. 554, גבעתיים, 53104
 נעמת 03-6921990

עורך דין לעובדים זרים בישראל

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית