אף אחד מאיתנו לא אוהב לחשוב על סיטואציות לא נעימות כמו פירוק הזוגיות וחיי המשפחה. עם זאת, גירושין הופכים נפוצים יותר ויותר וניתן לראות שהתהליך לקביעת הסכם גירושין הוא תהליך לא נוח לשני הצדדים וכרוך במאבקים. ממש כפי שאנחנו עושים ביטוח חיים או ביטוח רכב ליום סגריר בו חלילה יקרה משהו, הסכם ממון מהווה תעודת ביטוח עבור היום שאחרי ההחלטה להתגרש. סידור הדברים מראש, הידיעה איך מחולק הרכוש, שהוא הגורם העיקרי לסכסוכים, הם מרגיעים ומקלים מאוד אם אכן ישנה פרידה.

למה לערוך הסכם ממון?

כפי שציינו הסכמי ממון בין בני זוג נותנים להם שקט למקרה שיחליטו להיפרד. אמנם ההסכם נקרא הסכם ממון ולכן הקונוטציה היא מיד לרכוש, למשל הסדרת חלוקת רכוש משותף, בין אם זהו הרכוש הקיים או הרכוש העתידי אך בהסכם ממון ניתן לכלול נושאים נוספים שאינם קשורים ישירות לכסף או רכוש כמו משמורת על ילדים, מזונות – נושא שאמנם קשור לכסף אך לא לחלוקת ממון ורכוש ואפילו נושאים כמו חינוך הילדים.

מתי לערוך הסכמי ממון?

עריכת הסכמי ממון מתקשרת בעיקר לתקופה שלפני הנישואין, אך ניתן בהחלט לערוך את הסכם הממון גם לאחר הנישואין. ישנו גם הסכם ממון בין ידועים בציבור המנהלים חיים משותפים ללא נישואין וניתן לערוך גם אותו בכל עת בזמן החיים המשותפים.

איך נערך הסכם ממון ומה הוא כולל?

הסכם ממון כולל כל נושא הקשור לרכוש ולממון, בין אם זהו רכוש שצבר עכל אחד מבני הזוג לפני הנישואין ובין אם רכוש משותף. הוא כולל גם רכוש נוכחי וגם עתידי לסוגיו השונים: כספים, השקעות, מטלטלין, נדל"ן, מקרקעין אם יש. מומלץ מאוד לכלול כל נושא אפשרי בתוך ההסכם כדי למנוע מחלוקות אם יהיה צורך לממש את ההסכם. הסכם יכול לקבוע יחסי שיתוף רכושיים, הפרדה רכושית, הסכם משולב או מדורג. בכל מקרה ההסכם חייב להיערך בכתב, חייב לקבל אישור משפטי וחתימת נוטריון.

לערוך הסכם ממון עם עורך דין מנוסה

גם אם הסכם נערך כשהקשר בין בני זג בשיאו, חשוב להיעזר בעורך דין לענייני משפחה המומחה בעריכת הסכמי ממון. כך תדעו שכל אחד יקבל את המקסימום מההסכם וישמור גם על זכויות השני. אנו במשרד עו"ד CNK מתמחים בעריכת הסכמי ממון ועומדים לרשותכם בכל שאלה.

עורך דין הסכמי ממון

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית