בשנים האחרונות ניתן לראות כי הולך ועולה אחוז המתגרשים במדינת ישראל. מצב זה מעלה את הצורך בעיגון הסכמים רלוונטיים לאור הסטטיסטיקות הקיימות. על מנת שנוכל להבטיח את תוקף ההסכם עלינו לפנות אל עורך דין לענייני משפחה המתמחה בהסכמי ממון ובחוזים מסוג זה. הסכם ממון מורכב הרבה יותר מהסכם רכישה או מכירה של דירה ומשפיע רבות על בני הזוג ולכן ישנה חשיבות עליונה בבחירת עורך דין מטפל.

הסכמי ממון דורשים אישורים של בני גורמים חיצוניים

בשונה מחוזים רבים התקפים משפטית באישורם של החתומים עליו, הסכמי ממון בין בני זוג דורשים אישורים של גורמים חיצוניים. חוזים אלו יהיו תקפים בזמן החלטה של בית משפט לענייני משפחה יחד עם החלטה של רשם הנישואין, בית דין רבני או נוטריון מוסמך. יצירת הסכם ממון מבטלת כל חוזה שנוצר קודם החתימה ולכן יש לשקול מהלך כזה בכובד ראש. חשוב לדעת כי הסכמי ממון, פסקי דין הם הקובעים את ההלכה למעשה.

חוזים שונים – יהיו תקפים בשני מקרים

בניגוד לחוזים שונים, יכולים להיחתם הסכמי ממון בשני המקרים: טרם כניסת בני הזוג תחת מערכת הנישואין או לאחריהם. במידה ונכתב ונחתם ההסכם לאחר הנישואים יהיה חוזרה זה תקף רק באישור של בית המשפט לענייני המשפחה או על ידי בבית הדין הרבני.

רצונם של בני הזוג משפיע על אופי ההסכם

העובדה כי מדובה בהסכם מורכב ומשמעותי הטומן בחובו השלכות ארוכות טווח, נכון כי ינוסח לגופו ברוב המקרים. נכון ורצוי לשים לנגד עיננו את רצונם של בני הזוג המשתנה גם הוא ממקרה למקרה והגורם המשפיע רבות על אופי עריכת ההסכם.

הסכם ממון מאוד דומה לחוזים אחרים

היבטים רבים של חוזה הסכם ממון מסכימים כי הוא דומה מאוד לחוזים אחרים. במידה ובאחד מבני הזוג רוצה לבטלו יהיה חייב להוכיח סיבה הגיונית לביטולו המשלב ספקי דין נדרשים מהערכות המתאימות. סיבה זו יכולה להיות מרמה או הטעיה, טעות או כל פגם מהותי אחר הנכתב בהסכם. מאחר כי מדובר במסמך משפטי על ההוכחות להיות אמינות ומשכנעות, אחרת הסכם זה לא יבוטל.

חשוב לדעת כי המידע המוצג באתר הינו מידע כללי בלבד, אינו מהווה ייעוץ או חוות דעת משפטית.

בשונה מהשנים הקודמות, המציאות הישראלית לא מפסיקה להתחדש ותמיד שואפת לסטנדרטים הבינלאומיים ומיישרת קו עם המדינות הליברליות בעולם. ניתן לראות כי כי מוסד הנישואין משתנה ללא היכר, אף על פי כי הצורך בהתקשות בזוגיות עובר גם שינויים. ניתן לראות הסכמי ממון שונים את ניהול יחסיהם של בני הזוג המשלבים את הדרך העכשווית של בני הזוג לקשור עצמם בהסכם כתוב תחת חוזה הסכם ממון מפורט. הסכם מסוג זה נכרך בהתאם לרצונם החופשי ובחירתם של בני הזוג.

הסכמי ממון בי ביני זוג בהיבט המשפטי תקף לכל דבר ואפילו יותר במקרים שבהם בני הזוג בוחרים להיפרד או מאידך במקרה של פטירה חלילה וחס. עקב החשדנות של תחילת הליך הסכם ממון בקרב הציבור הרחב, חברת עורכי דין CNK מרכזת עבורכם את הנקודות המהותיות ביותר הנוגעות במגוון רחב של הסכמים אלו שאינן ידועות לרוב הציבור.

עובדות חשובות על הסכמי ממון

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית