החלטתם להתגרש? מעוניינים לקצר לעצמכם את ההליכים ולצאת לחיים חדשים תוך פרק זמן קצר? זה הזמן לדעת הכול על הליכי גירושין במסגרת גישור.

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, הידוע גם בשמו הנפוץ כ-חוק הגישור, נכנס לתוקפו בשנת 2016, ומיום כניסתו לתוקף ועד היום, חלה ירידה תלולה במספרן של תביעות הגירושין המוגשות לבית המשפט לענייני משפחה ולבתי הדין הרבניים, וזאת על רקע היתרונות הנלווים להליך גישור גירושין במסגרתו בני הזוג המתגרשים מנהלים התדיינות עניינית ביניהם שמטרתה גיבוש הסכם גירושין משותף באמצעותו הם מסדירים את כל הסוגיות הנלוות להליך גירושין, לרבות, ענייני משמורת והסדרי ראייה, מזונות ילדים, אופן חלוקת הרכוש המשותף וסוגיות נוספות המצויות במרכזו של כל הליך גירושין.

גירושין בגישור – מה חשוב לדעת?

גישור גירושין הינו הליך גישור לכל דבר ועניין במסגרתו הצדדים מתדיינים בינם לבין עצמם בסיוע של מגשר ו/או עורך דין דיני משפחה המתמחה בהליכי גירושין באמצעות גישור בין הצדדים, כאשר אחת מהמטרות העיקריות של תהליך הגישור בגירושין, היא לספק לצדדים את הכלים הנכונים באמצעותם הם יוכלו לנהל הליך התדיינות אפקטיבי ביניהם על מנת לגבש בסופו הסכם גירושין משותף המקובל על שני הצדדים.

יתרונות התהליך

בניגוד להליכי גירושין המתקיימים במסגרת ערכאות משפטיות בבתי הדין הרבניים ו/או בתי המשפט לענייני משפחה, הליך גירושין מתנהל ברובו במסגרת התדיינות משותפת בין הצדדים, כאשר תפקידו של המגשר היא לסייע לצדדים להגיע להחלטות והסכמות משותפות על בסיס הנתונים הספציפיים של כל אחד מהצדדים המעורבים בתהליך ובהתאם לצרכיו של הצדדים בנוגע לכל אחת מהסוגיות המרכזיות שלגביהן הצדדים מקיימים התדיינות. לפיכך, יתרונותיו של הליך גישור בגירושין נובעים על רקע הרצון המשותף של הצדדים להגיע להבנות והסכמות ביניהם ובכך לקצר את הליך הגירושין ולאפשר לכל אחד מהצדדים להתחיל בחיים חדשים כאשר הם מחויבים לכלל ההסכמות המשותפות אליהן הם הגיעו במסגרת התהליך.

חיסיון התהליך

יתרון מרכזי נוסף של הליכי גירושין בגישור טמון בעבודה שתהליך הגישור הינו הליך חסוי וסודי במסגרתו כל חילופי הדברים בין הצדדים נותרים חסויים והם אינם יכולים לשמש כראייה משפטית במקרים בהם אחד מהצדדים מחליט לסיים את הליכי הגישור ולפנות לבית המשפט ו/או לבית הדין הרבני לצרכי הגשת תביעת גירושין.

גישור בגירושין – שלב אחר שלב

תהליך גירושין בגישור, מיושם במסגרת מספר שלבים הכוללים בין היתר:

פגישת היכרות מקדימה בין הצדדים לבין הצד המגשר

מטרת הפגישה היא להציג בפני הצדדים את האופן בו עתיד להתנהל התהליך ומטרותיו.

חתימה על הסכם פתיחת גישור

הסכם זה נועד לצרכי הסדרת מערכת היחסים בין הצדדים המעורבים בתהליך לבין המגשר ולצרכי הסדרת סוגיית החיסיון, שכר טרחת המגשר וכו.

התדיינות משותפת

לאורך תהליך הגישור, בני הזוג המתגרשים מנהלים בינם לבין עצמן דיאלוג פתוח וכנה בליווי המגשר, כאשר מטרת ההתדיינות הינה גיבוש הסכם גירושין משותף.

אצלנו במשרד עורכי הדין CNK ממתין לכם עורך דין גירושין המתמחה בליווי הליכי גירושין בגישור משלב פגישת הייעוץ המקדימה ועד ניסוח הסכם גירושין משותף.

מתגרשים

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית