אשר חברה נכנסת להליך פירוק, העובדים מוצאים עצמם בסיטואציה בלתי אפשרית, הם למעשה איבדו את מקור פרנסתם. לעתים קרובות העובד לא קיבל את שכרו מזה מספר חודשים שקדמו לפירוק, כל הזכויות אותן צבר העובד לאורך שנות עבודתו בחברה הלך לטמיון, העתיד נראה עגום. המחוקק, אשר צפה מקרים מעין אלו, והגן על זכויות עובדים בפירוק חברה. כאשר חברה הולכת להליך של חברות בפירוק, יכול העובד להגיש תביעת חוב למפרק החברה, על תביעת החוב לכלול את מלוא הזכויות המגיעות לעובד מהמעסיק, לרבות ימי חופש, פנסיה, פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שכר בסיס ועוד ועוד.

לאחר קבלת תביעת החוב, על המפרק לאשרה, כך שהעובד ייכנס לשורת הנושים של החברה, אולם, בחלק הארי של המקרים, לחברה שהגיעה למצב שכזה, אין אפשרות לפרוע את חובותיה, וגם במידה וישנם נכסים כאלה ואחרים, הרי שאלה לרוב ימצאו את דרכם לנושים שדאגו להבטיח את עצמם מבעוד מועד, הבנקים, מס הכנסה, מע"מ ועוד. כך שבסופו של יום, לא נותר דבר לעובד.

אז מה ניתן לעשות?

לעובד ישנה האפשרות לפנות למוסד לביטוח לאומי אשר מגן על עובדים שזכויותיהם נפגעו מקשיים אליהם נפגע מקום עבודתם בשל קשיים מסוג זה ניתן צו פשיטת רגל או צו פירוק. בדרישה לקבלת זכויותיו, המדובר בחלק הארי של זכויות עובדים בפירוק חברה המגיעות לו על פי דין:

  • שכר בסיס
  • זכאות ימי חופש
  • ימי הבראה
  • פנסיה וגמל
  • ימי הודעה מוקדמת
  • פיצויי פיטורין ועוד

המוסד לביטוח לאומי יבחן את התביעה עבור עובד שכיר שמעסיקו פשט רגל או שהחברה שעבד בה התפרקה, לאחר מכן יאשר את הטביעה במידה והעובד זכאי לתשלום כפיצוי על שכר עבודה, פיצויי פיטורין ותשלום לקופת גמל, ויעביר את הסכומים (עד לסכום המקסימלי שקבוע בחוק) המגיעים ישירות לחשבון הבנק של העובד.

מהם היתרונות של משרד קלדרון קניז'בסקי בכל הקשור לפירוק חברות?

משרד עורכי הדין קלדרון קניז'בסקי, עוסק רבות עם זכויות עובדים בפירוק חברה ובכלל , ובפירוק חברות באופן פרט, מזה שנים רבות. ניסיון המשרד בתחום זה והצלחותיו מדברות בעד עצמן. משרדנו חרט על דגלו דאגה לעובדים והבאת מלוא זכויותיהם עד לשקל האחרון, זאת מכוח החוק והצדק.

עורך דין דיני עבודה יסייע לכם עם תביעת חוב בפירוק חברה, יידע אתכם בכל הקשור בנושא זכויות עובדים בפירוק חברה לפרטים נוספים לחצו כאן והשאירו פרטים.

זכויות עובדים בפירוק חברה ותנאי זכאות

מה קורה כאשר ישנו חוב של חברה לעובד, כאשר החברה טרם הגיעה להליך של פירוק?

במקרה שבו חברה לא שילמה לעובד את משכורתו, לעובד ישנה אפשרות לפנות לבית המשפט בבקשה לפירוק החברה ככל הנושים. במקרה כזה, ככל שהחברה לא תשלים את חובותיה לעובד, יורה בית המשפט על פירוק החברה ובכך יתחיל אותו הליך כפי שמתואר במאמר זה בהרחבה.

זכויות עובדים בפירוק חברה – תנאי זכאות

על מנת שהועבד יהיה זכאי לקבל את זכויותיו מהמוסד לביטוח הלאומי, עליו לעמוד במספר תנאי סף:

  • הליך פירוק וכינוס נכסים – על החברה בה הוא עובד להיות בהליך של פירוק וכינוס נכסים.
  • תביעת חוב בהליך הפירוק – הגשת תביעת חוב בהליך הפירוק ע"י העובד.
  • אישור תביעת חוב – המפרק ובית המשפט צריכים לאשר את תביעת החוב של העובד.
  • תביעה למימוש זכויות – הגשת תביעה מצד העובד למימוש זכויותיו מהמוסד לביטוח לאומי.
  • זכויות עובדים ותנאי העסקה – אישור מהמוסד לביטוח לאומי על תביעתו של העובד.

מי זכאי לקבל את זכויותיו?

כל עובד אשר עומד בתנאים המתוארים בתנאים המצוינים מעלה, זכאי לקבל זכויות עובדים בפירוק חברה את זכויותיו מהמוסד לביטוח לאומי. על העובד לצרף את המסמכים הבאים לתביעתו:

  • 3 תלושי משכורת אחרונים ממקום העבודה.
  • מסמך המעיד על גובה סכומי פיצויי הפיטורים העומדים לזכותו של העובד בקופת גמל.
  • אסמכתאות לרצף בעבודה.
  • אישור מהבנק או המחאה מבוטלת – מקור, לאימות פרטי בעלי החשבון.
 שם  כתובת  טלפון
ארגון העובדים מען העליה 45, תל אביב 03-5373271
ההסתדרות 1-700-700-331
ההסתדרות הרפואית בישראל ז'בוטינסקי 35 רמת-גן 03-5373271
הסתדרות הנוער העובד והלומד קיבוץ גלויות 120, תל-אביב *1121
הסתדרות העובדים הלאומית (ה.ע.ל) *8882
הקליניקה לזכויות עובדים באוניברסיטת תל אביב הקליניקות המשפטיות, הפקולטה למשפטים אוניברסיטת תל-אביב, רמת-אביב, תל-אביב, 69978.
כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי כוח לעובדים, ת.ד. 554, גבעתיים, 53104
נעמת 03-6921990

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית