אחד החששות הכי גדולים הוא תביעת המעסיק. לעתים המעסיק מקפח את זכויותינו ולעתים אין מנוס מהגעה לבית המשפט עם כתב תביעה, כי הוא אפילו לא מוכן לדבר אתכם בהיגיון. הגשת כתב תביעה אולי נשמע לכם מלחיץ מאוד אך במאמר זה נסביר לכם כיצד מבצעים זאת שלב אחרי שלב.

איך לתבוע את המעסיק?

תביעת המעסיק היא לא פרוצדורה מורכבת מידי אך גם לא פרוצדורה פשוטה. עוד לפני שאתם מתחילים עם שלבי הפרוצדורה אתם חייבים לוודא שיש לכם בכלל עילה עבור הגשת תביעה לבית הדין לעבודה, ולכן מומלץ לקרוא היטב בחוקים שמפורסמים באינטרנט ובמידה ויש עילה כלשהי, לשאול עורך דין בשיחת ייעץ קצרה כדי שיספר לכם על התהליך וכמובן יסביר לכם האם זה כדאי. כל הנושא של דיני עבודה ופיצויים יכול להיות משתלם מאוד ולמעשה עושה צדק, בעיקר אם אתם לא מקבלים את הפיצויים המגיעים לכם אחרי פיטורין או במקרים של הלנת שכר שאותם בית המשפט רואה בחומרה רבה.

איפה מגישים את התביעה?

יש בארץ חמישה בתי דין אזוריים לעובדה שהם למעשה המקבילים של בתי משפט מחוזיים. התביעה צריכה להיות מוגשת למזכירות בית הדין בהתאם לכל הכללים של הסמכות העניינית והמקומית. הסמכות העניינית מתייחסת לאותם נושאים שבהם בית המשפט מוסמך לעסוק, והסמכות המקומית היא לזכות של אותו בית דין לדון באותה תביעה בהתאם למיקום הגאוגרפי של העסק. את שני אלו אפשר לבדוק בקלות ללא עזרה מקצועית כלשהי.

עורך דין דיני עבודה

מהי הסמכות העניינית?

החוק קבוע כי בית דין לעבודה יכול לדון בתביעות שקשורות ליחסי עובד מעביד וזה כולל עניינים של פנסיה, ביטוח לאומי, קופות גמל, הלנת שכר, פיצויי פיטורין, הסכמים קיבוציים וכן הלאה. בכל מה שקשור לסכסוכי עבודה, בית הדין האזורי לענייני עבודה יוכל להתעסק בהם רק כאשר יש קשר ליחסי עובד מעביד וזאת בהתאם לכפיפות של אותו עובד למעסיק. כך אפשר להבין את ההשלכה הגדולה ביותר כי בית הדין האזורי לענייני עבודה לא עוסק בעניינים של שכירים, חברות או קבלנים.

כיצד כדאי להגיש את התביעה?

אחרי הגשת מכתב פיטורים לא קיבלתם את מלוא הזכויות שלכם? המעסיק לא משלם לכם שעות נוספות? אתם חייבים שיהיה לצדכם עורך דין מקצועי שמבין בתחום. עורכי דין תביעות קטנות יכולים לעזור בחלק מהמקרים כאשר לא מדובר על סכומים גבוהים מאוד, כאשר גם עורכי דין לדיני עבודה יכול להיכנס לתמונה, בין אם מדובר על תביעת פיצויים בגין פיטורים או כל נושא אחר. יש להציג טופס תביעה לבית הדין לעבודה כאשר טופס זה יהווה ככתב התביעה בליווי שמו של האדם הנתבע או הגוף הנתבע לפי המצב. כמו כן יש לצרף מסמכים רלוונטיים לתביעה כמו תלושי שכר, חוזה עבודה וכו'.

מאמרים ומידע נוסף

קבלת מעמד לאחר שנדחה פעמים רבות

מדובר באדם אשר נמצא בארץ באופן בלתי חוקי (לסירוגין) מזה 20 שנה. הוא ניסה לקבל אשרה באמצעות אין ספור בקשות שנדחו פעם אחר פעם, בין היתר, בקשת פליטות, בקשה הומניטרית, ואף…

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

חישוב תשלום ימי חג

זכויות עובדת בהריון

בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה - מה עדיף?

קבלת מעמד של הורה לחייל ישראלי, בקשה הומניטרית